logo melissa milis

Friday. It's Movie Time {Scott Pilgrim vs. the World}



Vandaag nog snel een filmtip meegeven.
Een weekje geleden heb ik samen met Jan de film Scott Pilgrim vs. the World gezien.

Het verhaal lijkt op het eerste zicht een niet zo speciale film, althans de eerste 5 minuten niet, daarna knallen de woorden en beelden uit uw scherm. We krijgen een verhaal dat draait rond 'Scott Pilgrim'. Scott zit in een band en heeft een vriendinnetje Knives dat hij eigenlijk gebruikt om over zijn ex te geraken (die zelf ook in een wel erg goeie en succesvolle band zit). Terwijl hij samen is met Knives wordt hij verliefd op Ramona Flowers... vanaf dan begint de film pas echt en zien we hoe hij Knives dumpt (of daar pogingen toe doet) en hoe hij 7 ex-lovers van Ramona moet verslaan om Ramona te 'winnen'.

U hoort het al... geen gewone film. De stijl van filmen is leuk. We krijgen gewone filmische beelden met een alternatief tintje maar daartussen zitten leuke animaties (als de telefoon rinkelt horen we niet enkel gerinkel maar zien we ook in tekenstijl -ring-ring- op het scherm). Ook bij de gevechten krijgen we striptekeningen bij in beeld. De film is dan ook gebaseerd op de boekenreeks 'Scott Pilgrim' van Bryan Lee O'Malley die verscheen tussen 2004 en 2010



Alhoewel de film misschien minder was voor mij qua verhaal (verhaal op zich was leuk maar dat vechten spreekt mij op zich minder aan) - was de film toch nog interessant genoeg door de aparte en originele manier van in beeld brengen. Door de korte stukjes film die allemaal aan elkaar worden gehaakt doormiddel van getekende beelden en overgangen, had ik toch bewondering voor deze film. Verder vond ik de film net iets te lang duren (ik dacht net geen 2u) maar het was wel de moeite om hem te checken. Zeker een film die aan te raden is als je een film zoekt die zowel door mannen als vrouwen kan gezien worden.



Voor mij een 7,5 op 10 (en als ik Jan een cijfer had mogen laten geven gok ik dat het zeker een 9,5 was geweest ;-)) Op IMDB krijgt hij een 8 - een mooi gemiddelde dus van ons :-)

Ik wens jullie allemaal een fijn weekend.
Ik heb nog een dagje werk op de planning maar daarna mag ik naar de kaas en wijn van mijn schoonzus en haar man dus het weekend zal leuk ingezet worden!

Tot volgende week.

Liefs.
Melissa
at 10:36 AMComments (4)

4 comments :

Jan said...

Film van 2010 voor mij!
Ik ga hem stiekem nog eens zien als Melissa niet thuis is :-D

severien said...

Woe-hoe, Michael Cera! Mijn nieuw idool, ik vind die zo grappig :)

Silke said...

Jij hebt een onberispelijke filmsmaak!
Enkele van mijn favorieten (al heb je ze waarschijnlijk allemaal al gezien):
Lost in Translation (mijn absolute lieveling), American Beauty, Juno, Eternal Sunshine of the Spotless Mind, My Blueberry Nights en Spirited Away (magische animatiefilm).

melissamilis said...

@ Severien: Michael Cera is al een hele tijd één van mijn favoriete acteurs ^^ (tot grote ergernis van men zus want haar liefje lijkt als 2 druppels op die acteur) hihi

@ Silke: eindeeelijjjkkkk ieman die films opsomt ;-) ben altijd zo blij om er nieuwe te ontdekken. Enkel die blueberry nights en Spirited Away heb ik nog niet gezien. Al heb ik die laatste ooit gekocht voor mijn liefje (maar heb hem dus nooit zelf gezien - ;-))
Men vriend vond het namelijk waanzin ;-)
Tijd dus om die twee eens uit te checken! Dankjewel voor de tip :-) altijd fijn om film-gelijken te vinden!

hello my dear

i am a girl named melissa, married to a boy named jan. together we are building a house, photographing and filming weddings, dreaming of a creative life, inspiring you all with wedding ideas and learning each day to be happy.

Affiliates

Solden 2015 250x250 EU_175x175.gif brussels airlines Solden bij bol.com! BE NL Mens 200x200 Accessoires