logo melissa milis

EVA+DAAN {Engagement}

Gisteren was het niet enkel in België zonnig, ook in Nederland en meer bepaald in Utrecht was het prachtig weer. Ik had rond de middag afgesproken met Eva & Daan, een koppel dat 21 Mei elkaar het JA-woord zal geven en waarvoor ik de trouw (of trouwerij zoals ze in Nederland zeggen) mag fotograferen. Gisteren hadden we een afspraak voor een verlovingsshoot.

We reden per fiets door Utrecht heen. Nederlanders hebben trouwens een rare gewoonte om al op de achterzijde van de fiets te springen terwijl die al aan het rijden is - die truc had ik nog niet ;-) We hebben ons eerst naar een grasveldje begeven waar al immens veel volk aan het relaxen was en aan het wandelen/fietsen. We namen de tijd voor enkele foto's en ik gaf Eva & Daan de opdracht om elkaar een leuke postkaart te schrijven die ik daarna hier in België op de post zou doen. Een geheime boodschap en mooie herinnering aan de dag.

Omdat de zon best nog hoog stond en het daar wel heel erg druk was besloten ze om mij de beste ijsjeswinkel van Nederland te laten zien. En of het lekker ijs was, smaken waar ik nog nooit van hoorde maar ik probeerde er toch dapper eentje uit. Witte vrouwenijs en een (iets bekender) tiramisu-ijsje. Lekker! Er zal van deze zaak zelfs een ijskar op de trouw staan (hoe moet ik daar in godsnaam afblijven?)

Daarna was het tijd om verder te fietsen en van outfit te wisselen. Ik nam enkele foto's in hun huisje want ik vond dat enorm veel karakter hebben en het was ook vol van 'hun'. Elke hoek had wel iets leuk. We namen zelfs een foto geïnspireerd op een lievelings kunstfoto van Daan. Aan jullie om de foto te herkennen ;-)

Tegen zonsondergang namen we nog wat foto's in hun enorm mooie straat en hun dakterras. Het was zo geslaagd. Ik vond hun echt Yin & Yang. De rust die ze samen uitstralen inspireerde me. Allebei begin dertig, enorm veel levenswijsheid en toch zo speels als een twintiger. Ik hoop dat ik op hun mag gelijken als ik de drie zie komen ;-)

Ze hebben niet alleen enorm goede smaak qua films en muziek, de hapjes die Daan me voorschotelde voor men vertrek waren verrukkelijk (kijk zelf maar op de laatste foto!) Het was om van te watertanden! Kortom, Daan een superkok en Eva een kleine kunstenares vanbinnen (alhoewel ze allebei in de rechten werken).

Ik kijk er naar uit om te zien hoe hun trouwerij eruit zal zien.
Eva & Daan: Proost (of op z'n belgisch schol ;-)) !































ps. ik krijg mijn foto's nog altijd niet mooi scherp op blogger. Ik ga volgende keer eens proberen om ze eerst op Flickr te zetten en duimen dat het zal werken ;-)

pss. Normaal is het maandag giveaway dag maar die is een dagje uitgesteld. Maar jullie krijgen morgen een EXTRA grote ;-) oké? :-)
at 8:54 PMComments (12)

12 comments :

Jan said...

supergoed gedaan!

Iris Vank said...

Weer zo'n knap stel. Goed op de kiek gezet!

Paspelpoezen said...

Komen er nu alleen maar mooie mensen naar jou om foto's? Of ben jij het die hen zo mooi maakt op foto? Hele knappe reeks!

De Zuster Van said...

Amai, wat een schoon koppel! En al even schoon foto's. Die met de zon zijn heel knap!

Marie said...

Wauw, SUPERmooi, Melissa!

Tess said...

Oh man, wat een knappe knappe foto's én mensen. Die close-ups van Eva en die laatste van hen samen zijn prachtig.

CheshireCathy said...

supermooie foto's Melissa!!! En je wordt elke shoot maar beter en beter! Echt leuk!

Tamara said...

Zo mooi!! Als ik die foto's zie zou ik mij zelf willen willen verloven alleen al voor de foto's ;) (nog ff wachten dan... eerst een man vinden ;) hihi maar gij moet zowiso mijn foto's maken)

Elza D. said...

Weeral onder de indruk. Goede casting ook! ;-)

christel said...

Melissa echt weer heel mooi gedaan. Ik moest net hetzelfde denken als An. Nog veel succes!

melissamilis said...

Bedankt allemaal ;-) het was idd een super koppeltje :-)

Linda said...

Mijn hemel, wat een práchtig stel. En wat heb je de liefde tussen hun goed weten te vangen in je foto's. Ik ben zwaar onder de indruk...

hello my dear

i am a girl named melissa, married to a boy named jan. together we are building a house, photographing and filming weddings, dreaming of a creative life, inspiring you all with wedding ideas and learning each day to be happy.

Affiliates

Solden 2015 250x250 EU_175x175.gif brussels airlines Solden bij bol.com! BE NL Mens 200x200 Accessoires