logo melissa milis

Showing posts with label film. Show all posts
Showing posts with label film. Show all posts

Samen, op weg naar iets nieuw.

Al wie mijn blog al een tijdje volgt weet dat ik samenwoon met Jan, geen gewone man want binnenkort is hij "mijn" man! ;-) Jan studeerde informatica en ging daarna (ver weg van mij) studeren in Kortrijk om een richting te volgen die men nergens anders in België kon volgen (op dat moment toch). Hij ging zich specialiseren in multimedia. Alhoewel ik er toen erg ongelukkig over was (2 jaar lang aan de uitersten van België wonen en elkaar bijna niet meer zien) ben ik nu enorm blij dat hij dat gedaan heeft. Het heeft ons achteraf dichter bij elkaar gebracht qua interesse en passie. Alhoewel we beide erg verschillend zijn, is onze "passie" voor het vak, iets wat we allebei delen. Jan wil graag goed zijn in webdesign en het ontwerp van mobiele toepassingen, terwijl ik mij 's avonds verdiep in fotografie & design. Kortweg, 2 computernerds naast elkaar dus ;-)

Tijdens het plannen van ons eigen huwelijk, deden we wat research voor een huwelijksfilm en al snel bleek dat het aanbod in B en NL maar erg pover is. Vandaar groeide ons verlangen om niet langer apart van elkaar te werken maar af en toe ook eens iets samen te kunnen doen. We kregen het idee om Jan mee te laten gaan op reportage en hem verlovingsfilmpjes / huwelijksfilmpjes te laten maken.

Enkele weken geleden deden we een eerste try-out tijdens de shoot van Joke & Pieter. We vonden het erg belangrijk dat Jan met een spiegelreflex leerden filmen, om zo hetzelfde sfeertje te creëren die er ook in mijn foto's zit... Het was zeker niet makkelijk omdat Jan wel ervaring heeft met monteren en filmpen maar niet met het werken in fotografie & deze technieken. Het werd dus een echte try-out :) We zijn er nog LANG niet en we willen samen nog enorm veel leren. Het was een soort van test, een test om op verder te bouwen.

We willen jullie vandaag erg graag dit filmpje tonen, niet omdat we al supertrots zijn op het resultaat (er is nog ZOVEEL werk aan de winkel) maar wel omdat we opgewonden zijn bij het idee dat we in de toekomst samen kunnen bouwen aan alweer een nieuw project. Naast bouwen, trouwen en al die andere leuke dingen, hebben we ook op werkvlak gemeenschappelijke passies, en dat maakt mij zo intens gelukkig. Ik ben de laatste 2j non-stop bezig geweest met "groeien" in mijn job en heb daardoor weinig tijd gehad voor vrienden en de liefde, toch heb ik het gevoel intens geleefd te hebben. Ik heb een plekje gevonden in mezelf waarmee ik eindelijk "blij" ben. Het idee dat we weer een stapje verder zetten, maar dit keer samen... maakt mij meer dan gelukkig. Geniet van het filmpje en Jan, ik ben supertrots op je.



Al mijn liefs. Melissa

Ps. Al wie benieuwd is naar de foto's van deze verlovingsshoot kan hier kijken. Bedankt Joke & Pieter dat jullie de toestemming gegeven hebben om ons dit nieuws te laten uitproberen. Ik kan niet wachten om erbij te zijn op jullie mooie, grote dag!
at 9:41 PMComments (11)

Friday. It's Movie Time {Crazy, Stupid, Love.}



Een tijdje geleden besloten Jan en ik een fimpje mee te pikken in de cinema van Turnhout. Na een drankje was het tijd om Crazy, Stupid, Love te checken. Eigenlijk hadden we op voorhand niet echt een keuze gemaakt en we wisten eigenlijk ook totaal niet welke films in de cinema waren op dat moment, een gokje dus.

Eenmaal in de cinema zaal was het nogal raar, we waren maar met 2 in de zaal (zeer apart, voelde mij zo waar schuldig dat ik die man nog de film moest laten tonen in de cinema) De film was echt een leuke film om bij te ontspannen (of dit door de humor, het verhaal of de knappe Ryan Gosling kwam dat weet ik niet zo zeer ;-))


(ja sorry - kon het niet laten, als je de film google't kom je deze foto als eerste tegen, zeer toevallig denk ik ;-))

Het verhaal is leuk maar ook typisch: een koppel gaat na enkele jaren samen uit elkaar en wanneer de vrouw de scheiding aanvraagd gaat de man op zoek naar zijn verloren jeugd met zijn nieuwe vriend Jacob (ja Ryan dus - jum jum). De film is leuk omwille van oa de acteurs die ik graag zie spelen, de lichte toets humor & verder toch ook een vleugje romantiek versus drama.
Verwacht geen groots verhaal maar wel een ontspannen avond.



Een 7 op 10 voor mij!

Veel liefs
Melissa


Deze film al gezien? Zoek een andere tip in mijn archief of doe mee aan de giveaway van deze week!
at 10:03 AMComments (0)

Anoek + Dick | 06 mei 2011 | Say I DO

Anoek & Dick vroegen mij om hun huwelijk te fotograferen en hun huwelijksuitnodigingen te ontwerpen. Het werd me snel duidelijk dat ze samen een super vrolijk en tof koppel vormen. Beiden met interesse in goede muziek en films. Voor dat laatste hebben ze al van in begin een passie want ze hadden één van hun eerste dates in de cinema. Ze keken de film kingdom of heaven, naar hun zegge een niet zo'n fantastische film maar we besloten hun passie, film, toch door te trekken naar de trouwdag zelf als ook naar de uitnodigingen. Ik ging aan de slag en uiteindelijk werd hun uitnodiging een filmaffiche met inkomticketjes voor alle aanwezigen. Meer hierover in een latere post. Ik beloof jullie nog al dat moois te tonen maar dus eerst fotos, terug naar de huwelijksdag zelf.

Het was een prachtige dag in Nederland. Ik ontmoette Anoek bij haar thuis waar ze samen met twee vriendinnen al helemaal klaar stond. Prachtige jurk, mooi kapsel en vrolijke welkom. Ik wist dat het een mooie dag zou worden. Ik kon de first see vastleggen, een emotioneel moment. De locatie voor de shoot werd een cinema en stukje groen in de buurt. We hebben bewust het film thema gehouden... Je zal zien dat ze ook in de attributen op de trouw zelf speelse elementen naar film herleiden. Heel tof gedaan. Ook de vriendinnen gingen verder op het thema met een heuse 'film' rode loper aan de kerk met paparazzi en gejuich.

De avond werd afgesloten met een supertoffe live band en daarna ook een DJ. De vrienden en vriendinnen hadden stiekem een flashmob in elkaar gestoken. Alle vrienden en familie stond op dat moment hetzelfde dansje te doen op de dansvloer, genoeg dus om de boel te doen 'ontploffen'. Wat een prachtig feest.

Anoek & Dick, het gaat jullie goed. En vergeet niet Anoek: 'It's you party and you cry if you want to" ;-)






















































at 5:23 PMComments (5)

hello my dear

i am a girl named melissa, married to a boy named jan. together we are building a house, photographing and filming weddings, dreaming of a creative life, inspiring you all with wedding ideas and learning each day to be happy.

Affiliates

Solden 2015 250x250 EU_175x175.gif brussels airlines Solden bij bol.com! BE NL Mens 200x200 Accessoires