logo melissa milis

FLORIDA {Day 6,7,8: Orlando}

3 dagen lang hadden we de tijd om Orlando te bezoeken. De langste periode dat we ergens zouden verblijven. Al is 3 dagen echt niet lang als je Orlando wil bezoeken. Je hebt enerzijds het supergekende Disney-Orlando, maar als je achter deze pretparken gaat kijken, zie je ook een alternatiever Orlando.

Zoals ik in mijn vorige post al schreef, waren we wel lichtjes in paniek over het hotel. Ik had namelijk wat verhalen gelezen over een 'moord' die in het hotel zou gebeurd zijn. Echt niet bevorderlijk om te lezen voor je vertrek ;-) dus met bang hart kwamen we aan in het hotel. De eerste dag informeerden we ons bij de ticket-balie (een balie in het hotel waar je tickets kan kopen voor al de attracties in de omgeving) naar de prijs voor een inkomticket van het Disneypark Epcot. Ik moet zeggen, een keuze maken tussen een 7tal pretparken, 2 waterpretparken van Disney en dan nog enkele andere attractieparken, is ECHT niet makkelijk. We wilden maar 1 dag spenderen aan een pretpark, 1 dag waterpretpark en 1 dag houden om het alternatievere Orlando te bezoeken. Uiteindelijk werd het Epcot. We informeerden bij de ticket balie naar prijzen maar dat bleek allemaal maar raar te zijn. Ze verkochten blijkbaar week-tickets die nog niet geheel voorbij waren aan 1dags-gasten. Goedkoper uiteraard maar toch maar vreemd. Zeker toen we ontdekten dat Disney ook met vingerafdrukken werkt (en wij dus overduidelijk een andere vingerafdruk hadden dan onze vroegere ticket-eigenaars - meer hierover later).

Onze eerste dag werd onverwacht een dagje in het Epcot (wegens moordzuchtige ticket-beheerders die ons absoluut die dag een ticket wilden verkopen en niet de dag erna). Het Epcot is een prachtig Disneypark. Heden en toekomst worden in dit park gecombineerd. Het park is opgebouwd rond een meer en is ENORM groot. Langs de ene kant van het park Future World, hier zijn de attracties gevestigd. Langs de andere kant van het park is er de World Showcase, opgebouwd uit verschillende stukjes die elk een ander land voorstellen. In elk 'land' kan je iets eten/drinken dat typisch is van hun streek. Allemaal heel fake dus. We zijn er doorgewandeld maar voor ons was het allemaal wat 'plastic' en goed voor even. In Future World deden we enkele attracties (maar de wachtrijen konden oplopen tot 3,5u dus dan geef je de moed ook wel op ;-)) De meest memorabele attractie moet wel de lancering geweest zijn. We hadden al eens een lancering meegemaakt in het Kennedy Space Center dus ik dacht dat we wel voorbereid zouden zijn. Niet dus. We hadden op voorhand moeten weten dat het niet goed zou komen. De keuze hebben tussen en 'gewone' of 'echte' vlucht en maar voor de 'echte' gaan omdat je zeker bent dat je het aankan... tot we in de lanceringsstoelen zaten en we de instructies kregen om vooral niet opzij te kijken en zeker ook de 'kotszakjes' te gebruiken als het nodig was. Ja hoor! Die zakjes zaten echt overal zodat je zeker niet zou missen. Bwurp. Het was nog NET niet nodig... maar deze lancering was echt gigantisch, in vergelijking met die o-zo-waarheidsgetrouwe bij de NASA. Goed genoeg om heel de dag misselijk te blijven.

'S avonds gingen we naar de lichtshow in het Epcot en toen gebeurde het natuurlijk. 'S morgens bij het binnenkomen van de parken, hadden we geen vingerafdruk moeten geven omdat het zo druk was maar bij het vallen van de avond en het opnieuw binnen gaan van het park, was het zover. Duimafdruk geven dus. Jan ging voor mij en kreeg al direct rood licht. na enkele keren proberen en veel zenuwachtige mensen achter me... besloot ik zelf ook te proberen en ik kon GELUKKIG door :-) Jan kreeg nog altijd rood en de park-medewerkster kwam eraan, gelukkig hebben we er ons knn uitlullen. Op naar de lichtshow. Heel mooi maar toch. De lichtjes in Aarschot zijn even mooi ;-)

We hadden genoeg van al het Disney gedoe maar de warme zon gaf ons toch veel zin om de volgende dag naar een waterpretpark te gaan. We hadden maar 1 keuze (het andere park was gesloten voor herstellingen). Het was een superleuke en relaxte dag (die was echt wel welkom). We kwamen terug als knalrode kalkoenen en gingen nog snel op bezoek in Downtown Disney, een klein stadje van Disney met restaurants en bars. Het was echt IMMENS druk en urenlange wachtrijen om ergens aan eten te geraken. Echt geen aanrader als je sterft van de honger (zoals wij). Van het waterpretpark heb ik geen foto's (water weet je wel ;-)) maar wel enkele van downtown disney (waar het duidelijk is dat ik er als een kalkoen uitzag ;-))

Met een zonneslag, keerden we terug naar het hotel.







De laatste dag hebben we besloten om iets helemaal anders te doen. Via designsponge hadden we een visiting tour in Orlando opgezocht. Errrrruug leuk. Ik kreeg de tip van de fotograaf Ryan Marshall, zelf ook een blogger. Hij gaf me de tip om hun city guide te volgen. Wat een geluk dat we hier een dag voor hebben vrij gehouden. Het werd mijn favoriete dag van de reis. Met allemaal alternatieve en leuke boutieks, drukkerijen, restaurants en bars. We reden door Winter Park en maakten een stop in de shop van Rifle Paper design. Ik was echt vreselijk onder de indruk van Anna Bond haar werk. Ik volgde haar al via internet en was zo blij dat ik tijdens onze reis een stop kon maken in haar omgeving. Echt schitterend (ik werd haast jaloers). Ik kocht wat kaartjes en verliet dan de übermooie shop met supervriendelijke mensen. Na de grafische shop, reden we naar een kunstenaarscafétje 'stardust video & coffee'. Een heel erg mooi café met duizenden films en boeken die je kon bekijken. Het café had enkele aparte hoekjes waar je kon werken. Het zat er vol creatieve mensen en het was zo inspirerend om daar te zitten en te genieten van een koffie. Ik wou dat ik eeuwig kon blijven (of het café mee kon verhuizen naar België).

Na nog enkele stops bij oa mama's sauce (letterpress) en wat leuke winkels, besloten we om de dag af te sluiten in een plantentuin. Even rustig genieten van een mooie en groene omgeving. Zalige dagen.
















Eind maart vertrokken Jan en ik op twee-weken durende reis naar Florida. Een foto-verslag volgde op de blog. Meer hierover kan je hier vinden: dag 1 | dag 2 | dag 3 | dag 4 | dag 5


Veel liefs,
Melissa
at 9:19 PMComments (1)

1 comments :

Sara said...

Heel erg mooie foto's, het 'alternatieve Orlando' ziet er super uit!
Ik moest heel hard lachen met de Penske truck

hello my dear

i am a girl named melissa, married to a boy named jan. together we are building a house, photographing and filming weddings, dreaming of a creative life, inspiring you all with wedding ideas and learning each day to be happy.

Affiliates

Solden 2015 250x250 EU_175x175.gif brussels airlines Solden bij bol.com! BE NL Mens 200x200 Accessoires