logo melissa milis

Florida {Day 10-12: Sarassota - Key West }

De avond dat we aankwamen in Sarassota zijn we langs de hoofdstraat gewandeld en hebben we lekker mexicaans gegeten, de volgende dag gingen we naar het strand. We kregen de tip van een familie die we ontmoet hadden in het waterpretpark in Orlando. Volgens hun waren er in Sarassote supermooie stranden met wit zand als babypoeder. Gelijk hadden ze. Enkel waren we zo slim geweest om geen strandhanddoeken mee te nemen (ahnee, we kwamen naar Florida om veel te zien, toch niet om op ons lui gat te liggen zeker?) en we hadden ons met olie ingesmeerd tegen de zon.

Beide waren dus heel erg fout. We lagen op die mooie babypoeder-zandstranden maar zagen er al snel uit als zandmannetjes. Alle amerikanen waren zo slim om ligstoeltjes mee te nemen (bijgevolg hadden ze geen last van het zand dat echt OVERAL inkroop en aan bleef plakken). Eventjes in zee gaan hielp voor enkele minuten. Het was dus behoorlijk vervelend en we besloten maar om even af te koelen en iets lekkers te gaan eten. Na die 'afkoeling' waren we vastbesloten om nog even terug te keren maar deze keer geen olie meer... dat ging verbazingwekkend goed... tot we terugwaren op het hotel en het tot ons doordrong dat we eruit zagen alsof we op een bbq hadden gelegen. Geen after-sun te bespeuren in onze reistas, en ik met de bibber en een zonnesteek onder een koude douche, reed Jan alle winkels af die nog open waren die nacht, op zoek naar after-sun voor Melissa de verrimpelde rode kreeft. Ik heb afgezien die nacht. Met koude handdoeken rond men lijf.

Maar hey - het was een prachtig strand.

Jammer genoeg hebben we van die dag geen foto's. Het ultrafijne zand... ik was er eerlijk gezegd een beetje bang voor en mijn camera moest nog even mee. De dag na de zonneklop, was een enorm lange rit in de auto waar ik tegenop zag (met al dat pijnlijk vel). Gelukkig kon ik nog even rusten en bracht Jan ons veilig op de volgende bestemming: Key West.

Key West
is een deel van de The Florida Keys, een archipel van meer dan 1700 eilandjes, waarvan slechts 45 bewoond. Het is het meest zuidelijk gelegen deel van Florida. Het is een heel erg lange aaneenschakeling van eilandjes en Key West is het laatste puntje. Het is slechts 4 mile lang en 2 mile breed. Enorm mooi daar. We wandelden zowel de hoofdstraat helemaal af (Duval Street) als ook het oudere gedeelte van Key West met houten huisjes en veranda's. Erg mooi om rond te lopen.

(ja alweer mexicaans. Ik zei het toch?)

's avonds deden we iets 'typisch' toeristisch en hebben we naar de zonsondergang gekeken in Mallory Square.

Het was een prachtig plekje om onze vakantie af te sluiten. We zouden de volgende dag al heel vroeg moeten vertrekken richting Miami, onderweg zouden we nog een stop maken in het heel erg bekende Everglades Park waar we al voorbij reden toen we van Sarassota naar Key West reden. Een park, kilometers lang, met veel krokodillen en ander groens ;-)

Wat dat avontuur ons nog bracht, vertel ik jullie later.

Eind februari vertrokken Jan en ik op twee-weken durende reis naar Florida. Een foto-verslag volgde op de blog. Meer hierover kan je hier vinden: dag 1 | dag 2 | dag 3 | dag 4 | dag 5 | dag 6-8 | dag 8-9

Veel liefs,
Melissa
at 10:42 AMComments (1)

hello my dear

i am a girl named melissa, married to a boy named jan. together we are building a house, photographing and filming weddings, dreaming of a creative life, inspiring you all with wedding ideas and learning each day to be happy.

Affiliates

Solden 2015 250x250 EU_175x175.gif brussels airlines Solden bij bol.com! BE NL Mens 200x200 Accessoires